Plastic Changer

Digitalt Design

Digitalt design synliggør plastikforurening på en ny og levende måde

Visuel kommunikation er et vigtigt redskab i kampen for et bæredygtigt forhold til plastik. Kreative billeder kan fange folks opmærksomhed på blot få sekunder, og kan dermed medvirke til at skabe et større fokus på plastiksagen ved at sprede informationer og budskaber til et bredere publikum.

Er du en ørn til grafisk/digitalt design, kan du derfor spille en vigtig rolle. Vi stiller ingen krav til hvad din grafik/animation skal omhandle, bortset fra at dens budskab bør stemme overens med Plastic Changes holdninger til plastik, som du kan læse om i vores Brand Guide. Har du lyst til det, så send os gerne dit færdige produkt så vi kan hjælpe dig med at sprede det og dets budskab via vores sociale medier.

Bliv inspireret…

Plastic Changeren Ida Andreasen er prisvindende instruktør og uddannet fra den Danske Film Skole. Hun arbejder i spændingsfeltet mellem live action og animation og skaber billeder på medmenneskelige relationer og samfundsmæssige problematikker, hvor hun har kreeret en film til Plastic Change i samarbejde med Bacon Production om plastikproblematikken. Hun siger selv: Jeg havde lyst til at bidrage med en film, der placerer mennesket i klimakrisen og derfor var min idé at lave et nyt take på de ikoniske billeder af dyrene fanget i menneskeskabt skrald ved brug af humor og absurditet.

Grafikeren og Plastic Changeren, Jamie Neal, lavede denne fine grafik til Plastic Change. Denne grafik sætter fokus på, hvordan plastik i havet kan ende op på vores egen middagstallerken og have sundhedsmæssige konsekvenser for os. Se hvad Jamie Neal ellers har lavet af digitale værker.

“En beskidt bombe” – titlen på Plastic Changes kampagne, som fortæller om hvordan plastik krisen er en snigende og hurtig indtræffende katastrofe. Som en atombombe, med destruktive konsekvenser. Grafikken er lavet af bureauet Uncle Grey, der donerede den til Plastic Change til frit brug.

Det er visualer som denne, der på en knivskarp måde, kommunikerer vigtigheden af at handle øjeblikkeligt på plastikkrisen. Bliv inspireret af kampagnen her.

Ressourcer

Her finder du vores brand guide, som beskriver retningslinjerne for brug af vores logo og organisationens holdninger om plastik.